Apladalen

Igår körde jag till Värnamo för att fixa ett nytt pass lite snabbare än här. Det har blivit akut för vi ska boka flyg till England och här i stan måste man boka tid hos polisen och jag fick den 14 juni.
 
Jag gick till fina Apladalen.
Jag lade mig i gräset bakom Per och Kersti.
Den här skojiga tröjan har jag tittat på och tänkt att jag skulle kunna köpa på rea, alltså gick det inte att låta bli för femtio kronor. Jo, jag tänker visst tokmatcha med kjolen jag redan hade. Maken behöver inte låtsas om att han känner mig alla dagar.
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Oj så vackert. Man har ju sjungit visan om Apladalen några gånger utan att veta hur det ser ut där!
Hoppsan, måste man beställa tid hos er för att ta ut pass! Det behöver vi inte här - ännu!
PS. Tokmatcha så mycket du vill! Det ser faktiskt inte så tokigt ut! :)

Svar: Visst känner man igen Apladalen i Värnamo från visan och det är verkligen fint där! Cykelmönstermatchning blir bra! :-)
Ylva

2016-06-04 @ 14:28:42
URL: http://veiken.se
Postat av: Ama de casa

Jaha. Där flög kommentaren iväg lite halvklar sådär. DUMMA tangentbord! ;-)

Kul med en Englandstripp och cykelutstyrseln är ju hur frän som helst - läcker!

Jag kan inte höra eller läsa ordet "Apladalen" utan att tänka på min favoritnubbevisa (låååång):

https://amacasa.wordpress.com/2012/05/26/det-kunde-ha-slutat-riktigt-illa/

Anders hälsar och tackar särskilt för att han kommer att få höra den där visan heeeela dan... :-D

Svar: Haha, du har skickat den visan till mig förut och jag kommer att fortsätta påminna dig emellanåt!... Jag tycker att det blir fint med cykeldräkten (!) men anar att vanliga människor anser det vara för mycket mönster. :-)
Ylva

2016-06-05 @ 08:46:05
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0