Sweden Rock Festival

Vi var på Sweden Rock Festival i fredags. Inte för att jag gillar den sortens musik så mycket men det gör maken och då var det en bra julklapp. Jag älskar ju festivaler och vi bor gratis i en trädgård hos en väns mamma. De här banden har vi sett: Epica, Dan Reed Network, Foreigner, Twisted Sister, Hawkwind, Hellacopters, Loudness och Avantasia.
 
Vy över festivalområdet.
 
Nära Älmhult finns det en massa roliga ortnamn som Ållekulla, Böglarehult och Fanhult, men maken körde för snabbt så jag hann inte fotografera skyltarna. Håll till godo med detta!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Trevligt! Men det såg ut som om vädret kunde ha varit lite mer festivalvänligt... :-)

Svar: Det kom ett par skurar men då passade vi på att sitta i ett öltält och ett där de sålde kroppkakor. :-)
Ylva

2016-06-13 @ 10:56:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så bra att ni får bo i trädgården hos er väns mamma!
Haha! Och en hel toalettby kan jag verkligen tänka mig behövs :)

Svar: En skitby är bra att ha ibland! :-)
Ylva

2016-06-13 @ 10:58:39
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Veiken

Det är bara några namn jag känner igen av de band ni har sett. De kan vara bra i alla fall! :)
Springsteen är helt rätt om man frågar mig! Vi har sett honom på Ullevi och vi har suttit utanför utmed Mölndalsån. Det är nästan mer happening utanför än inne på arenan. Ljudet är inte heller fel där. Om det är fint väder åker vi nog till stan dom kvällarna. Toppen med gratis logi!

Svar: Bor man nära kan man gå och lyssna utanför Ullevi alla tre kvällarna. Jag har en bekant som ska gå in på alla!
Ylva

2016-06-13 @ 18:07:17
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0