Årsdag

Vi gick och åt på Gästgivaregården igår och firade vår tjugoårsdag.
 
Jag är inte så jätteförtjust i komplicerad och fin mat men det var verkligen fantastiskt gott! Vi åt kräftsoppa, oxkind och inlagt päron.
 
Jag tog ingen bild på maten (för att det var för mörkt och för att maken tycker att jag är jobbig när jag ska fotografera allting) men här är vi i hallen innan vi gick ut.
 
Första gången maken var i Hedemora i november 1996 gick vi ut och åt med mina föräldrar på puben Kings arms. Jag var orolig att vi inte skulle komma in för det var 23-årsgräns och vi var bara 21 och 22 år.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur smakar egentligen oxkind? Har sett det och griskind på en del restauranger men aldrig vågat beställa...

Svar: Det beror nog mycket på hur den är smaksatt. Jag har aldrig ätit det förut men tyckte mycket om det. Det är mörkt och mört kött och vi fick med rödvinssky.
Ylva

2016-10-27 @ 21:18:03
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till er finingar! :-)

Förstår att notan blev lite högre på det där fina stället än vad den blev för oss. Men som sagt - ibland måste man få unna sig :-)

Svar: Tack! Ja, sisådär vart tjugonde år får man unna sig. Fast vi ska till Köpenhamn och fortsätta fira. :-)
Ylva

2016-10-28 @ 10:24:33
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilket trevligt ställe ni åt på!
Och så fina ni är....både nu och då :)

Svar: Tack! Ja, det är fint på Gästis och gott! Ibland blir jag inte mätt på fina restauranger men den trerättersmenyn var bra! :-)
Ylva

2016-10-28 @ 10:53:26
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0