Om telefontider

Jag har telefonskräcken från helvetet och ringer inte om jag inte måste. SMS och mail är en välsignelse och jag kan cykla långt för att slippa ringa. Men idag tog jag mig samman och ringde till två mottagningar för att få recept utskrivna. Det ena har telefontid 8-9 (då sover jag) och 13-14 (då jobbar jag och vill inte prata om mina mediciner).
 
Jag ställde väckning på 8.50 och hamnade i kö en stund innan jag kom fram. Det andra numret meddelar när de ska ringa upp och jag fick tiden 11.10 när jag också jobbar, men då kunde jag stänga in mig på kontoret. Jag vill att det ska vara bättre telefontider! Inte brukar jag svara i telefon heller för det måste vara tyst för att jag ska höra och det är det ju aldrig!
 
Det här glada röda rebellträdet cyklar jag förbi på väg till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Jag har inte telefonskräck alls, däremot telefonsvararskräck. Lite sådär att "allt du säger kan vändas emot dig". Det finns ju inspelat! :-D

Blev också glad när sms kom...

Svar: Dessutom kan de klippa ihop så man ska aldrig säga "ja" för då kan man råka köpa något! Jag svarar inte på främmande nummer.
Ylva

2016-10-07 @ 01:33:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Jag är inte heller särskilt glad i att ringa. Sms:ar eller mejlar mycket hellre :)
Ha en bra fredag

Svar: För er kanske det är bra med skype och facetime. Har aldrig testat. Trevlig helg!
Ylva

2016-10-07 @ 09:47:59
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0