Att göra i Göteborg

Det finns såklart hur mycket som helst att göra i Göteborg och jag kollade upp vad som var på gång när jag var där förra veckan och drog med vännen i Mölnlycke som inte är fullt lika bra som jag på att "göra saker". Det är det nästan ingen som är.
 
Jag gick ensam på modevisning med lättklädda dansare i Nordstan.
 
Vi gick på Liseberg där Augustifamiljen hade tioårsjubileum med en väldigt bra konsert och fantastiska gästartister; Titiyo, Magnus Carlson, Amanda Jenssen, Theodor Jensen, Anders Wendin och Daniel Lemma.
 
De hade Radikal bokmässa samtidigt som den stora mässan, ett alternativ till mässan för den "köpstarka medelklassen". Den var lite väl alternativ men det var intressant att höra Showan Shattack som blivit knivskuren.
 
Vi hade tänkt gå på en afrikansk kulturkväll i Majorna men det var utsålt så vi gick till Henriksberg, en pub med en härlig takterass där man kunde sitta och titta på Stenabåten.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Henriksberg är så läckert! Dit gick mina föräldrar när dom var unga! Pappa var musiker så han spelade där också! :)

Svar: Vad roligt! Jag hade inte hört talas om stället innan, men Augustifamiljen berättade att de spelade där för tio år sedan och när vi var i Majorna hamnade vi där.
Ylva

2016-09-29 @ 17:12:41
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0