Lättstressad

Jag är så vansinnigt lättstressad! Den senaste veckan har varit jobbig, men nu har det lugnat ned sig. Tyvärr har jag svårt att fokusera på det som är bra när jag är orolig men nu känner jag mig så tacksam för till exempel:
 
* att jag har en man som är trygg och effektiv, fixar saker och plockar upp mig när jag är nere
* att vi inte har barn - HUR orkar man med det ansvaret?
* att jag har goda vänner som stöttar mig -som en som också är en orolig själ och bjöd hem mig och lät mig prata när jag behövde det. Vi var överens om att "vi är inte som alla andra, vi är som varandra"
* att jag inte är Anna Kinberg Batra
 
Idag var jag på Dollarstore och där får man inte simma för att det finns krokodiler, typiskt!

Kommentarer
Postat av: znogge

En trygg make och goda vänner betyder oerhört mycket. Vi är alla så olika när det gäller stress. Vår första vecka på jobbet var snudd på galen och jag var minst sagt matt. Kunde inte fokusera på något annat. Jag tror att det finns många oroliga själar men alla pratar inte om det...

Kram

Svar: På jobbet måste man bita ihop och särskilt skolpersonal ska ju vara stabila och goda föredömen för ungdomarna. Det är skönt att få prata med någon som förstår hur det känns. Kram!
Ylva

2017-08-25 @ 21:18:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken tur att du har en trygg make och fina vänner som finns där när du behöver dem som mest!
Kram

Svar: Ja, hade jag inte haft det så hade det gått riktigt illa! Kram!
Ylva

2017-08-26 @ 10:57:26
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0