Diggiloo diggiley

Igår åkte jag till Växjö och gick på rea. Men vad är det med busschaufförer nu för tiden? Måste man prata med dem om man sitter längst fram? Det står ju att man inte får prata med föraren under färd! Jag sätter mig längst fram för att kunna titta ut och för att det är gott om plats för benen. Det är jobbigt när de pratar med mig för jag hör inte vad de säger och detta fick jag förklara åt båda hållen. Dessutom tröttnar jag ganska snabbt på förarnas favoritämnen hur bra kommunikationer det är (inte jättebra enligt mig, från Ljungby som inte har tåg...) och hur viktigt det är med bälte (jag HADE bälte, men hade tydligen inte spänt det tillräckligt hårt). 
 
Jag köpte ett par fula skor, som gör mig glad, på H&M och lite annat. Diggiloo diggiley! Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Tvångskonversation är inte så roligt, nästa gång får du väl sätta dig nån annanstans ;-)

Härliga gulddojjor!

Ha en bra start på det nya året! :-)

Svar: Ja, jag får sätta mig längre bak och lyssna på musik. Tack det samma!
Ylva

2018-01-01 @ 09:44:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Nej, att prata när man inte har lust är inget kul!
Men skorna var snygga :)
Kram och god fortsättning!

Svar: En gång var föraren först trevlig men gled sedan in i en negativ diskussion om invandrare och jag sa emot lite lamt och slutade prata med honom. :-( Kram och gott 2018!
Ylva

Postat av: Gunilla

Lite blingbling är aldrig fel :)

God "fotsättning" !!

Svar: Precis! Man ska köpa sånt man blir glad av! Gott 2018!
Ylva

2018-01-02 @ 13:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0