Frossa i december

I december inleder jag mig själv i frestelse. 
 
På en julmarknad i Köpenhamn köpte jag churros med kolasås. De hade en smart behållare för såsen och jag lät faktiskt bli att hälla den över hela mig! 
 
Det här är en cheesecake på Copenhagen Street Food. Den var inte riktigt värd sina femtio danska kronor, men jag skulle nödvändigt på Street Food innan de stänger i slutet av året. 
 
Det här är crispy chicken med majonnäs och ketchup från I lov it på Tivoli. 
 
Ja! Äntligen fick jag förklaring på I lov it! 
 
Det här är varm choklad med Baileys och grädde i Nyhavn till det sjuka priset 70 danska. Inte heller värt det, men jag fattade inte att det kostade 30 kr extra med Baileys...
 
Miniäbleskiver med kolasås och nötter på Tivoli.
 
Bubble waffle på Tivoli. Det här har jag velat prova länge men det var inte så fantastiskt som jag föreställt mig för bubblorna blir ganska torra, men med karamellglass, grädde, chokladsås och gourmetkolapopcorn var det gott!
 
Sedan åkte jag hem från Köpenhamn till min chokladkalender.
 
Och adventsstaken!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Men så mycket gott och adventsstaken är ju klockren :D Något liknande får jag ha i åtanke till nästa år :D

Svar: Det finns tid i år ! Rekommenderas dock inte om man har dålig karaktär. Jag kommer ju att få fylla på staken innan fjärde advent...
Ylva

2017-12-05 @ 20:41:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Åh så mycket godsaker! Mycket smartare med den sortens dekoration i adventsstaken är renlav och annat tjafs :-)

Smart namn där också :-D

Svar: Jag var rädd att det skulle börja brinna i mossan som vi hade förut och så kom jag på att det ju är en lämplig godisstake. :-)
Ylva

2017-12-06 @ 10:22:57
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0