Novellpriset

Idag var vår Novellprisvinnare med i Smålänningen. 
 
Wojciech Kluska och hans novell. 
 
Andrapristagaren Rama Al Sayed var med tidigare i veckan.
 
Lejla Basic fick tredjepriset.
 
Det är jag som har fotograferat och det känns väldigt kul att de ville ha mina bilder! Jag skulle bli journalist på 90-talet, innan jag började på bibliotekshögskolan, och ville skriva om kultur och få gratis CD-skivor och inträde till konserter. Vad som har hänt är att jag får recensionsexemplar av böcker och skriver/fotar gratis till bloggar, instagram och Facebook. Bra liv jag har ändå!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Man siktar mot stjärnorna och når trädtopparna ;-) Inte det sämsta tycker jag!

Svar: Haha! Det kan bli bra även om det inte blir som man tänkt sig. Jag hade ingen aning om att jag skulle hamna i Småland till exempel.
Ylva

2017-12-20 @ 21:40:13
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Kul att dom vill ha dina bilder - inte så konstigt, dom är jättefina :-)

Jag ville också bli journalist en gång i tiden. Det närmsta jag kom var att jag pryade på Expressen och fick pressbiljetter till Magnus och Brasse med föreställningen "Varning för barn" på Berns. Var mäkta stolt över det när jag kom hem till Skellefteå och verkligheten igen :-)

Svar: Expressen! Det är ju fantastiskt! Min gamla klasskompis Maria K. Broman, från journalistlinjen på folkhögskolan i Stöllet, jobbar där nu. :-)
Ylva

2017-12-21 @ 10:32:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vad kul att du tog in dina bilder i tidningen!

Svar: Ja, då blir jag stolt! :-) Fina och trevliga elever!
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0