Sara Lövestam

Igår åkte jag till Alvesta och lyssnade på författaren Sara Lövestam.
 
Hon hamnade bakom en pelare som är en högtalare. Det här är en fantastisk författare som inte vill skriva inom bara en genre utan blandar hej vilt. Hon har till exempel skrivit en historisk roman som heter Tillbaka till henne, en ungdomsbok som heter Som eld, en deckarserie som hon dessutom bearbetat till lättläst och Boken om verb. Det var väldigt intressant att höra henne berätta om sina böcker och hur hon skriver.  

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det kan man kalla en bred repertoar! Vanligare är det nog att författare "fastnar" i en och samma genre.

Svar: Hennes förläggare ber henne att hålla sig till historiska romaner men hon lyssnar inte... Imponerande bredd! :-)
Ylva

2017-02-28 @ 21:26:30
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Det var verkligen att blanda och ge det. Boken om verb låter spännande - jag gillar språkgrejs :-)

Svar: Jag har inte läst Boken om verb men den verkar kul. Hon funderar på saker som "om det här verbet skulle ligga med ett substantiv, vilket skulle det vara?" :-)
Ylva

2017-03-01 @ 10:03:17
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Har inte hört talas om henne, men hon verkar verkligen intressant.
Ha en bra början av våren!

Svar: Jag rekommenderar hennes böcker! Själv tipsade hon om att börja med Hjärta av jazz, men den har jag inte läst än.
Ylva

2017-03-01 @ 13:01:42
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0