Kulturnatten

Nu har jag kommit hem från Växjö efter kulturnatten. Det var ovanligt stort i år med 77 olika punkter och jag är nöjd med att jag hann med så pass mycket som jag gjorde.
 
Jag började med ett författarbesök av Charlotta von Zweigbergk som skrivit Fattigfällan, jätteintressant!
 
Här väntade jag på invigning av kulturnatten med eldshow.
 
De här spelar irländsk folkmusik.
 
Kören Inslaget sjunger a cappella.
 
Barbershopkören Dacke drängar.
 
Jag avslutade kvällen i Domkyrkan där de hade konsert med Håkan Hellströmmusik. Då hade jag även hunnit med en liggande konsert där publiken låg på filtar i en yogastudio, en DIY (do it yourself) popupshop, konstutställning på Konsthallen och i deras soprum, hemslöjdsförsäljning, diverse ljusinstallationer och annat.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Verkligen ett blandat utbud - KUL! :-)

Svar: Det finns något för alla. Synd att jag aldrig får med mig maken bara...
Ylva

2017-01-29 @ 21:02:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Kul med ett så pass varierat utbud :D

Svar: Det är det verkligen. Lyxproblemet är att man inte hinner med allt man vill göra!
Ylva

2017-01-30 @ 15:59:45
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0