Nytt café

Det händer mycket ute på landet i närheten av stugan. Nu har vi tre caféer inom ett par mil; Café am Park i älgparken i Elinge, Smakfullt i Össjö och det nya Åcafét i Nöttja.
 
Jag körde till Nöttja idag och testade deras smarriga bakverk. De hade inte hunnit skylta än så det var svårt att hitta dit. Jag parkerade vid en kanotuthyrning där det inte låg och promenerade en bit. Träffade på en konstnär som också letade och fick åka tillbaka med henne och ta nästa väg. 
 
Om det inte hade regnat hade vi suttit ute vid ån. Det kom en till kund när vi var där och hon berättade att hon arbetat som chokladutvecklare på Cloetta! Jag vill vara chokladprovare, jag. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Mmm...säger jag bara!

Svar: Ja, det var det verkligen! Nästa gång ska jag prova hemgjord glass! Nu hade hon glömt den hemma.
Ylva

2017-07-14 @ 22:27:22
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Men sååå gott....

Svar: Jag lyckades komma när de bakat ovanligt många tårtor, mmm...
Ylva

2017-07-15 @ 12:49:34
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0