Ensam i Köpenhamn

Tidsinställt inlägg. Jag har lärt mig att resa ensam till Köpenhamn och hittar till en massa trevliga ställen. Ofta springer man på roliga saker!
Det var teaterfestival utanför Skuespillerhuset och jag såg en balansföreställning med operan i bakgrunden.
 
På Tivoli har de en fin pantomimteater.
 
Här är en nödutgång från Christiania som de använder när det är knarkrazzia.
 
På Ströget hamnade jag i en pingstkarneval.
 
I Ködbyen har de en trevlig matmarknad på lördagar på sommaren.
 
Jag låg och läste i Rosenborgs slottsträdgård.
 
Utanför Copenhagen Street Food kan man låna en solstol och sitta på kajen och titta på folk.
 
Utanför teatern har de byggt en sandstrand med biostolar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Du såg inte särskilt ensam ut - speciellt inte där i pingstkarnevalen :-)

Jag har nog aldrig rest själv (annat än i jobbet). Duktigt av dig, tycker jag!

Svar: Eftersom jag är dålig på att hitta är jag väldigt imponerad av mig själv när jag lyckas! Ja, det var en bonus att hamna i en pingstkarneval! :-)
Ylva

2017-06-10 @ 10:09:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Köpenhamn är det inga problem att resa själv till. Ligger ju så nära oss...

Svar: Nej, för er är det ju lätt. Jag kan åka ensam (och bo gratis) till Köpenhamn, Göteborg och Stockholm + några mindre städer.
Ylva

2017-06-10 @ 11:29:17
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Ibland tycker jag det är härligt att resa själv och stanna där man själv vill och uppleva det som man råkar snubbla över.
Ha en bra helg!

Svar: Ja, det är trevligt när man inte behöver rätta sig efter någon annan. Jag försöker att vara lite spontan också och inte planera allt i förväg.
Ylva

2017-06-10 @ 13:03:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0