Field´s

Jag har varit på Field´s i Örestad utanför Köpenhamn, ett av Nordens största köpcenter (centra, centrum?), med 145 butiker!
 
Det är överväldigande och jag tröttnade efter två och en halv timme.
 
Där finns till exempel sjukt mycket godis (eller slik, som de säger).
 
En böghandel...
 
Sismofytter...
 
Jag köpte en prickig klänning, två nattlinnen med text Let´s sleep under the stars (maken säger att det står Pets) och I´m going back to bed, en fårformad skål och vattenmelonvodka.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ami

Haha! Ja, ibland kan det bli lite språksvårigheter :)

Svar: Jag har alltid kul i Danmark åt ord som blir roliga på svenska. ;-)
Ylva

2017-06-29 @ 14:03:30
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Fina fynd! Fårskålen ser jag inte riktigt hur den ser ut? Är fårskålen en fårskalle? :-)

Danska är ett roligt språk. Så länge man inte måste förstå det... :-D

Svar: Nja, locket har åtminstone något slags djurhuvud... Jag lärde mig att räkna på danska när jag läste nordiska språk, men jag har glömt nu.
Ylva

2017-06-30 @ 08:53:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0