Litteraturkryssning

Igår kom jag hem efter några fantastiskt roliga dagar med litteraturkryssning och Stockholm! Här är författarna som var med på Finlandsfärjan.
 
(Jag har kanske inte lärt mig hur kameran på min nya mobil funkar.) Lasse Berg som bland annat skrivit en svit med böcker om Kalahariöknen.
 
Johannes Anyuru som precis kommit ut med De kommer att drunkna i sina mödrars tårar.
 
Bengt Ohlsson och Helena von Zweigbergk, ett par som skriver relationsromaner.
 
Anneli Jordahl som skrivit Som hundarna i Lafayette Park.
 
Fredrik Lindström har inte skrivit någon bok på länge men är rolig att lyssna på.
 
Lina Wolff har skrivit De polyglotta älskarna.
 
Sofi Oksanen har skrivit Norma. Jag lade ut den här bilden på instagram och nu har Oksanen själv gillat den! Roligt! (Fast jag vet inte om jag ska läsa den boken för den verkar jättekonstig.)
 
Malin Persson Giolito har skrivit Störst av allt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var lite blandad kompott det där. Trevligt att det blev en lyckad kryssning1

Svar: Det är kul att det är så olika författare och det kändes som en ovanligt bred blandning i år.
Ylva

2017-03-27 @ 20:25:54
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Känner inte igen varken namn eller utseende på så många där, men Fredrik Lindström hade jag gärna lyssnat på! Gillar honom skarpt och vill gärna att han kommer med en språkbok snart igen :-)

Svar: Det verkar som att han håller på med en bok om typiskt svenskt beteende, kan bli roligt.
Ylva

2017-03-28 @ 10:06:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: GUnilla

En sån kryssning kanske inte riskerar bakfylla, mer bokfylla :)

Svar: Ja, de fulla finnarna ser förvirrade ut när de möter 1000 pensionerade lärare och bibblisar. :-)
Ylva

2017-03-28 @ 11:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0