Slö helg

Vi grillade både fredag och lördag. Man måste liksom passa på när det går. Igår var det världens konstigaste väder! På förmiddagen var det 28 grader varmt och det klarar inte jag så jag fick ont i huvudet. När vi körde hem från stugan stod det som ett dis över stan och det måste ha varit pollen som flög omkring! På kvällen var det bara 12 grader men då hade vi redan bestämt med stuggrannarna att vi skulle grilla, men vi satt inne och åt.
 
Vi har julgransbelysning på grillen. Här kommer alla årstider på en och samma gång.
 
Idag satt jag ute och läste hela dagen. Maken åkte till Växjö och hämtade en till träbåt. Han var och tittade på den förra veckan men tyckte att det är för mycket att göra på den. Ägaren hörde av sig sedan och sa att han skulle skänka bort den och om ingen ville ha den skulle han elda upp den. Det ville inte maken så han tog hand om den.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Wow (kanske)! En gratis båt. Läste att ni "fått" en båt men tänkte att det ändå kostat något... Det verkar som maken får lite mer fritidssysselsättning: det kan ju behövas med enbart en villa, en sommarstuga, får, etc. ;-)

Svar: Ja, till slut blev den gratis! Den får stå i ladugården och mogna lite...
Ylva

2017-05-22 @ 12:15:26
Postat av: Ama de casa

Men vad snällt att han förbarmade sig över den stackars båten. Ni kan ju alltid plantera blommor i den eller nåt? :-)

Svar: Vi får se. Det blir kanske ett hönshus. Synd att elda upp! Den är ju fin trots att den är risig.
Ylva

2017-05-22 @ 12:43:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Veiken

Vilket jobb det är med en båt som behöver lite hjälp. Jag gillar träbåtar. Den kommer att bli hur fin som helst!
Jätteroligt att du har varit utbytesstudent i Island. Ett fantastiskt land. Jag blir mer och mer imponerad av islänningarna som ofta lever under svåra förhållanden!

Svar: Vi får se vad som händer med båten men visst är det fint med träbåtar!
Island är väldigt speciellt. När jag var där var det dessutom rikt, nu har de ju haft det tufft.
Ylva

2017-05-22 @ 17:44:25
URL: http://veiken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0