Basco

Igår åkte jag och ett par danska vänner till Alvesta på konsert. 
 
Vi åt pizza och pasta på den italienska restaurangen Bella Capri. Det var gott, men jag gillar faktiskt mest "svensk" pizza med tunna kanter. 
 
Vi var och såg Basco på Kulturkällaren. Den ena danskan har sett dem flera gånger innan och berättade att de spelar i olika sättningar och att det finns en grupp som heter Big Basco också, då de är flera på scenen. Här är det en skotte, två danskar och en svensk. De spelar glädjefylld folkmusik och är riktigt kul att se live. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Pizza är alltid ett säkert kort men även jag föredrar tunnare kanter.

Svar: Jag gillar "svensk" capricciosa med burkskinka och burkchampinjoner eftersom jag är van vid det.
Ylva

2017-11-20 @ 07:48:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

En skotte, två danskar och en svensk... Spelade dom Bellman, eller? ;-)

Rolig instrumentkombination! :-D

Svar: Haha, jag ska tipsa dem om det! Bellmantexter skulle passa dem perfekt förutom lite tricksigt att sjunga för skotten.
Ylva

2017-11-20 @ 10:27:03
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0