Falköping och Varnhem

Jag har en kompis som skulle till Lidköping igår och frågade om jag ville följa med och hälsa på våra vänner i Varnhem. Det var ju en bra idé så jag åkte med till Falköping där väninnan jobbar och där de hade familjedag på Stadsteatern. 
 
Jag såg Nassim al Fakir som det var full fart på.
 
Vi åt korv på Sibylla där de hade en rolig saltströare (som var svårdoserad...).
 
Sedan visade väninnan runt mig i Falköping. Det här är uppifrån Mösseberg med utsikt mot Ålleberg (hihi...). 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Åh vad gott med korvmojsmat! Det kan jag verkligen sakna här ibland - en ÄKTA korvmoj! En som har både tunnbrödsrulle och parisare :-D

Svar: Nu fick jag googla parisare. Det har jag nog inte sett på någon korvmoj. Det låter ju inte klokt men de har goda future fries på Sibylla. :-)
Ylva

2017-11-06 @ 09:34:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Ja, det var en rejäl saltströare :)

Svar: Den ser ju ut som ett duschmunstycke! :-)
Ylva

2017-11-06 @ 11:00:21
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Parisare (korvmodellen, alltså) är nog en norrländsk specialitet. Förut kunde vi få både parisare och tunnbrödsrulle här i Torrevieja:

https://amacasa.wordpress.com/2010/05/07/vad-var-det-ama-de-casa-hoppades-pa/

Men tyvärr slutade först leverantören leverera parisare (DUM leverantör!) och sen försvann även tunnbrödsrullarna. En dyster dag... ;-)

Svar: Jag äter inte hamburgare pga att det är så svårt att äta på höjden och blir så grisigt när jag försöker... Jag har dragit ut fyra tänder och tror att jag har en mindre mun än vanliga människor... I alla fall så gillar jag ställen som säljer korv och mos men det börjar bli allt ovanligare här också. Du får väl informera torrevianerna (haha, vilket bra ord!) att parisare är en bra tapasrätt!
Ylva

2017-11-07 @ 10:00:52
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0