Hör min röst

Igår åkte jag och ett par vänner till Jönköping. 
 
Vi var på en jättemysig restaurang som heter En italienare och en grek och åt pasta med gudomlig gräddsås! 
 
Egentligen borde jag valt limoncello, panna cotta eller något annat som inte är svenskt men nu fanns det glass med hjortronsylt och det är ju så gott! 
 
Vi gick över den fina Munksjöbron.
 
Det var kul att få se Kulturhuset Spira med sitt vackra stjärntak. Vi var på "Hör min röst", en gratiskonsert för att uppmärksamma ensamkommande flyktingungdomar och deras situation i Sverige. Det var fantastiskt duktiga ungdomar som sjunger och pratar bra svenska fast de bara varit här i något år.
 
Blåljusutryckning!
 
Jag älskar Emil Jensen som sjunger och är poet med världens roligaste mellansnack. Å andra sidan hatar jag hiphop och fattar det inte alls, men Maxida Märak är en samisk artist som är cool.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken god och trevlig kväll på alla vis :D

Svar: Ja, jag skämdes lite över att gå helt gratis på en så fin konsert. Vi trodde att det skulle finnas något nummer att skänka pengar till, men vi får hitta det på annat håll.
Ylva

2017-11-11 @ 12:13:41
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Ser ut som ni haft det gött !!

Svar: Anonym? Ja, det var en härlig kväll!
Ylva

2017-11-11 @ 16:42:53
Postat av: Ama de casa

Oooo... Ni borde åka till Smurfbyn som finns här i Spanien också - skulle passa in helt perfekt! :-D

Svar: Ja, det vill vi gärna! Min smurfkompis har förresten sjungit kör på ABBA-ön där de spelade in filmen Mama Mia. Apropå ställen jag vill åka till.
Ylva

2017-11-11 @ 18:16:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Och jag blir bara hungrigare och hungrigare!!!
Dags att ta itu med det!

Svar: Ja, det får du ju göra något åt! :-)
Ylva

2017-11-12 @ 10:49:50
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Men så mycket god mat ni åt :)

Svar: Ja, jag var mätt långt in på dagen efter... Jag bantar på nätterna. ;-)
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0