Skolbiblioteksdag

Igår var det kladdkakans dag och det uppmärksammade grannarna som lånade smör av mig. 
 
De kom in med ett smakprov. Det blev klart godkänt fast jag bara hade flytsmör. 
 
Idag var jag på skolbiblioteksdag i Växjö igen. Denna gång var det träff med skolbibliotekspersonal från Sydsverige och vi var ungefär 70 personer, roligt! På Växjö stadsbibliotek lånar de ut sådana här fina bokpåsar.
 
Jag fick med mig en Ljungbytjej som jag inte pratat med innan, som åkte med samma bil, till Sit & go på lunch. De har god fläskfilé där. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken bra dag på alla vis! Maten såg verkligen inte fel ut alls heller...

Svar: Det är alltid trevligt att träffa kollegor från andra ställen (och att äta bea). :-)
Ylva

2017-11-08 @ 20:56:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Vilken trevlig träff :-) Påsarna var superfina!

Sen skulle jag gladeligen ge allt smör i Småland till grannarna ifall dom kom tillbaks med det i form av kladdkaka :-D
(Fast det skulle vara svårt att få tag i allt smör i Småland när jag tänker efter... ;-) )

Svar: Vi har en smörkniv som det står "för allt smör i Småland" på. :-)
Ylva

2017-11-09 @ 10:31:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så trevligt! Och god kaka och god mat....kan inte bli bättre!

Svar: Nej, förutom att jag fick gå upp tidigt men jag hade en kollega som körde så att jag inte behövde tänka på det. :-)
Ylva

2017-11-09 @ 10:32:23
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Men, då lånar man ju gärna ut lite smör, om man får den där ersättningen sen :)

Svar: Verkligen! Det var så gulligt att vi fick en mugg grädde också. :-)
Ylva

2017-11-09 @ 13:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0