Mysiga gator i Köpenhamn

När jag är i Köpenhamn går jag ibland in till stan från lägenheten. Det tar ungefär tre kvart om man går raka vägen och snabbt men det gör jag ju inte. 
 
Jag går gärna Jägersborggade som har en massa söta små affärer med fin skyltning.
 
Denna gång hade jag läst tips på ett par fina gator i någon tidning. Det här är Elmegade, som ska ha bra butiker men jag gick bara på The Laundromat Café.
 
På detta gamla tvätteri har jag varit förut med min danska kompis.
 
Nu är det inte så mycket tvätt över det hela längre, men de har en otroligt färgmatchad pockethylla!
 
Sedan gick jag till Värnedamsvej som kallas Lilla Paris, men det var en ganska kort gata som jag inte riktigt tyckte var värd min långa promenad dit. Det är en tvärgata till Vesterbrogade så om man är på den kan man ju ta en sväng förbi. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det gäller att lämna Ströget för visst finns det många fina och mysiga gator som är väl värda att promeneras!

Svar: Absolut! Jag utvidgar mina rutter längre och längre men favoritrundan är fortfarande att gå från Hovedbanegården, över Rådhuspladsen, Ströget, Nyhavn, Papiröen, Christiania och sedan buss tillbaka.
Ylva

2017-10-28 @ 17:20:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag är så impad av dom som orkar göra sådär snyggt med böckerna i bokhyllan. Nu är det nog för sent för min del - läsplattan blir rätt ensam och dessutom är den i svartvitt... ;-)

Svar: Jag har inte tillräckligt många böcker för att göra en regnbågshylla. Oftast hamnar mina böcker, helt obibbliskt, i storleksordning så att det ser snyggt ut i hyllan.
Ylva

2017-10-28 @ 18:06:42
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0