Nobelpriset

Jag tror att någon är ute efter oss på biblioteket! Det låg en liten påse med vitt pulver i bokinkastet... 
 
Vad är det här för attentat? Forever fiber, något slags kosttillskott. 
 
Och strax före kl.13 när jag och kollegan satt och lyssnade  vid en dator efter vem som skulle få Nobelpriset gick brandlarmet så att alla var tvungna att gå ut från skolan! 
Hon fick med sig mobilen ut och vi lyssnade på P1 så att vi fick höra tillkännagivandet. Jag har inte läst något av Kazuo Ishiguro men vi har bland annat tolv exemplar av Never let me go (som tyvärr heter så på svenska också så att jag ofta ställer den på fel ställe) och jag lånade det första. Jag blir glad varje gång jag hört talas om Nobelpristagaren så det var kul! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En ny författare för mig men min japanska kollega visste direkt även om jag uttalade hans namn ganska så fel...

Svar: Jag håller också på att lära mig att säga förnamnet. :-)
Ylva

2017-10-05 @ 21:18:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Mor

Underbar författare. Honom kommer du att gilla.

Svar: Jag hoppas det!
Ylva

2017-10-05 @ 22:47:24
Postat av: Ama de casa

Som vanligt (utom i fjol då ;-) ) hade jag aldrig hört talas om den författaren...

Otäckt attentat där! ;-)

Svar: Det brukar ju gärna vara obskyra författare från bortglömda länder, men det här namnet känner jag igen (fast först när jag hörde det tänkte jag på Ammaniti...).
Ylva

2017-10-06 @ 09:35:21
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0