Universitetsbibliotek

Phu, vilket krångligt ord att säga och skriva! Idag åkte vi till Linnéuniversitetet i Växjö och träffade andra gymnasiebibliotekarier i länet. Det är alltid trevligt och bra att träffas för vi är det enda gymnasiebiblioteket här  i stan. Vi var på universitetet och pratade bland annat om vad de förväntar sig där när eleverna kommer dit efter gymnasiet. 
 
Det här trädet med sin fina halsduk står på Klostergatan.
 
Det påminde mig om ett stuprör på Jägersborggade i Köpenhamn.
 
Jag träffade även på en påklädd hund. Täcket var mer illcerist i verkligheten. 
 
Själv tyckte jag att det var glassväder.
 
De har en tjusig trädkantad gata till/från Växjö och jag fick bästa platsen i dubbeldäckaren på vägen hem.
 
Vi åkte mot mörkret...
 
Jag var visst på shoppinghumör idag! Mycket nöjd nu. 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales

Förstår att det är viktigt att se kollegor på andra bibliotek och hjälpa åt att göra det bästa för studenterna.
Glassen såg god ut!

Svar: Ja, vi försöker göra övergången från gymnasiet till universitetet mjukare. Jag tog tre år mellan och gick på folkhögskola.
Ylva

2017-11-01 @ 08:40:25
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Kul grej att förse träd och stuprör med halsdukar :-)

Jag shoppade också igår, minsann! Ett fempack med strumpor på Lidl. Råkade bara bli så eftersom vi bor mitt emot ett sånt ;-)

Visst blir man glad när man får den där bästa platsen i bussen :-D

Svar: Vi bor också nära Lidl och det brukar sluta med att jag kommer hem med jättekonstiga saker när jag handlar där... :-)
Ylva

2017-11-01 @ 09:13:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Trevligt! Och dessutom verkade det bli en hel del shoppat :)

Svar: Det var meningen att jag skulle spara pengar nu, men det gjorde jag ju när jag handlade på rea. :-)
Ylva

2017-11-01 @ 11:01:35
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: znogge

Det gäller att hitta rätt plats i bussen :D Grattis och grattis till storshoppingen!

Svar: Jag blir lika glad varje gång jag får åka med dubbeldäckaren och får en plats längst fram. :-) Tack, det mesta är presenter.
Ylva

2017-11-01 @ 20:03:55
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0