Höstmarknad

Idag var det höstmarknad här.
 
Jag cyklade genom den smala gången och gick nedför rampen. Det får man säkert inte, men fram skulle jag. 
 
När man är vuxen, men ännu har barnsmak, får man äta donutglass till middag! 
 
Jag köpte vykort, te, peppar och ett par fula strumpor för att det är ägg och kycklingar på.
 
Sedan hade jag ett historiskt bra snack med en mobilsäljare. Han haffade mig, fast han borde sett att jag sneddade över vägen för att undvika honom, och frågade "vilka ringer du med?". Jag sa att jag fick ett nytt abonnemang idag och lät honom kolla upp det eftersom det är sant! Han hittade mig mycket riktigt som ny kund hos Hallon och fick lov att erkänna att det såg "mycket bra" ut. Jag är så nöjd, så ni anar inte! Nästa gång ska jag säga att jag inte har mobil för att jag är elallergiker. Jag känner en kille som är allergisk och bara har fast telefon. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ha ha! Den har jag kört med och säljaren trodde att jag var skvatt galen ;-)

Svar: Ibland är det bra att låtsas vara galen... :-)
Ylva

2017-09-29 @ 19:50:48
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Marknad minsann! Då var det alltså fredag igår? ;-)

Säljare kan verkligen promenera en på nerverna... När vi sa upp vår fasta telefon frågade han såklart varför och bespetsade sig på att sälja på oss nåt annat. Vi sa att vi skulle flytta och lämna landet, sen dess har han inte hörts av :-D
Ja, ja. Ibland är det faktiskt tillåtet att ljuga ;-)

Svar: Det är ju ett jättebra skäl! Konstigt att man ska behöva hitta på en massa konstiga ursäkter när de egentligen inte alls har att göra med vad jag har för operatör!
Ylva

2017-09-30 @ 10:21:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så skönt att du kunde göra säljaren svarslös....de kan verkligen vara irriterande!

Svar: Jag förstår inte varför de är så irriterande, det får de ju inte flera kunder av!
Ylva

2017-09-30 @ 11:46:32
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0