Kul helg

Här händer det grejor! 
 
Igår fick vi vår första kyckling! Maken har köpt ägg i olika raser och färger och idag har vi sju kycklingar och flera på väg. 
 
Igår åkte jag med några kompisar på after work i lilla Dörarp. Det var en trevlig aw med 80-talstema; mat, musikquiz och dans. 
 
Sedan tidigare är Dörarp mest känt för att Metallicas basist dog i en bilolycka där 1986, men numera är byborna rikskända för att de fick pris i Svenska hjältargalan som årets grannar 2016. En gata fick byta namn till Hjältarnas väg. 
 
Idag åkte jag med ett gäng till konstmuseet Louisiana, i Humlebäck nära Helsingör, som present till en femtioåring. Det är en jättefin utflykt och man kan köpa en smidig kombibiljett med båt+tåg+inträde till museet. Troligtvis kommer det flera bilder imorgon. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken bra helg så här långt! Lousiana är aldrig fel!

Svar: Jag har bara varit där en gång tidigare, men hoppas att jag snart kommer dit igen för det är verkligen fint!
Ylva

2018-04-14 @ 22:52:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Åh vad kul med söta kycklingar! Fast jag trodde först att det var nya lill-tuppen som hade växt till sig och satt hönorna på plats. (Eller kanske satt på hönorna ;-) ).

Louisiana har jag varit till flera gånger - fast aldrig till det som ligger i Danmark. Ser fram emot fler bilder :-)

Svar: En av vännerna som var med hade sagt på jobbet att hon skulle till Louisiana och hennes kollega undrade om det var värt att åka bara över dagen. ;-)
Ylva

2018-04-15 @ 09:57:45
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken trevlig helg :) Och så kul med nya kycklingar!

Svar: Det är spännande med kycklingarna, de växer så fort!
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0