Månen serverar pannkakor!

Vilken spännande rubrik! Månen har börjat sälja pannkakor! Månen är en lunchrestaurang som börjat ha öppet även 14-17 med bistromeny.
 
 
Jag åt äppelpannkakor med chokladsås.
 
Man fick fika två för en; kaffe eller te med hembakad tårta. Jag lurade i en glutenkänslig kompis en tårtbit (hon kan äta lite mjöl ibland) och tror att det gick bra. 
 
Sedan tog jag årets första riktiga cykeltur och fick se årets första tussilago. Turen tog en timme och jag kunde cykla i T-shirt, det är så härligt!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Prisvärt och bra men jag hade valt tårtan för pannkakor är inte min grej. I dag tog jag första hundpromenaden utan jacka för vilken härlig sommarvärme. Men det gäller att passa på för det ska visst bli bara 8 grader på söndag...

Svar: Jag som alltid har en massa ägg kan göra pannkakor själv, men nu ville jag prova dessa goda. Nu tankar vi sol! Vi satt ute till halv nio ikväll, underbart!
Ylva

2018-04-19 @ 21:47:19
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ami

Åh så gott! Jag hade tagit både pannkakorna och tårtbiten :D

Svar: Ja, det var matdags för mig så jag åt pannkakor först och tårta till efterrätt.
Ylva

Postat av: gunilla

Jag är visserligen inte så förtjust i pannpakor, men äter jag så skall det vara sylt till :)

Spännande variant med choklad

Visst är det härligt att våren äntligen är här :)

Svar: Sylt och glass brukar jag ha på pannkaka hemma, men äpple och choklad är också gott. :-)
Ylva

2018-04-20 @ 11:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0