Vägkorsning

Här har de lyckats bygga två helt obegripliga vägkorsningar bredvid varandra! 
 
Det är nästan som i England; det kommer bilar från konstiga håll. I förgrunden dessutom en märklig yta för gående. 
 
Jag vet inte om det är högerregel här, inga markeringar i vägen. Det är också svårt att säga vad som är huvudled när det är ett stort torg mitt i alltihop. 
 
Här är en överdrivet bred gång- och cykelbana och en ofta lerig plats där de eventuellt vill bygga ett höghus. 
 
Här kommer jag cyklande på morgnarna och hindras av ett räcke när jag ska till vänster. Tanken är att jag ska kliva av cykeln och gå över ett övergångsställe till höger, men det går snabbare att kasta sig ut i trafiken på vänster sida. För tillfället är vägen till höger avstängd så det är med ganska liten risk jag cyklar in i bilhärvan. Är det förresten en blå skylt där i mitten att man inte får leka?!
 
På vänster sida ska de bygga trettio nya parkeringsplatser och hur man ska komma fram till dem har jag ingen aning om. Vad skönt att vi bara har en bil nu och att det sällan är jag som kör!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Verkligen krångliga korsningar!

Den där blåa skylten har jag också undrat över i bloggen en gång, och fick då svaret att det är en skylt för gångfartsområde, tidigare gårdsområde:

https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%A5ngfartsomr%C3%A5de

Den där skylten betyder alltså "gångfartsområde upphör" :-)

/Trafikpolis-Ama :-)

Svar: Just det, det visste jag egentligen. Det ser bara lustigt ut med en skylt där mitt ute i vägen. Själva den idén är sympatisk, men funkar dåligt just där.
Ylva

2018-04-05 @ 09:46:19
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0