Första skolveckan

Nu är första skolveckan över och det är jätteskönt för den var jobbig!
 
Eleverna är snälla och har varit tålmodiga, det är mest vi som jobbar här som har varit besvärliga... Vi har flyttat hyllor och ställt upp bord med skolböcker på och så får klasserna komma och låna alla böcker de ska ha. Men först måste de fylla i en blankett pga nya datalagen och ha med sig lånekort. 
 
Här hade det kilat in sig några elever som jag upptäckte när jag skulle stänga biblioteket idag. 
 
En dag trodde vi att det kom ett spöregn men det var rengöring av plåtskärmarna vi har utanför fönstrena. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så skönt att ha första veckan avklarad. Dock befinner sig vårt bibliotek fortfarande i kartonger...

Svar: Jag kan förstå att ni har annat som måste fixas först men ett fungerande bibliotek hoppas jag att ni snart får! Och vi!
Ylva

2018-08-24 @ 23:14:43
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Den där nya datalagen... Har man inte jobb så skaffar man sig, eller rättare nån annan skaffar det åt en.
Snacka om att det har gått åt multum med tid åt det där till ingen som helst nytta. Den tiden kunde ha spenderats på ett betydligt vettigare sätt.
Undrar vad dom ska hitta på härnäst för att sysselsätta hela halva världen?

Svar: Så vansinnigt onödigt! Inte märker jag skillnad i mängden skräpmejl heller, som jag ändå hoppades...
Ylva

2018-08-25 @ 09:25:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så skönt att första veckan är avklarad :)

Svar: Ja, verkligen! Det är för mycket för mig att möblera om både hemma och på jobbet...
Ylva

2018-08-25 @ 11:30:51
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Alltid jobbigt första veckan och dessutom ommöblering. Nästa vecka blir toppen! Tills dess har en skön helg!

Svar: Tack, jag tror också att nästa vecka blir åtminstone bättre! Ha en fin söndag!
Ylva

2018-08-25 @ 11:32:56
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0