Guldbröllop

Nu har jag och mina föräldrar kommit hem från en härlig helg i Köpenhamn. 
 
I fredags firade vi deras guldbröllopsdag!
 
Restaurang Spiseloppen på Christiania ser förfärlig ut!
 
Jag och mamma hade våra Desigualtoppar.
 
Trappan upp till restaurangen är inte heller inbjudande men maten är väldigt god!
 
Igår gick vi till Botanisk have, som däremot är ovanligt vackert och välplanerat. 
 
Det var Pridevecka och vi hamnade mitt i paraden! Det blev lite stressigt när vi upptäckte att inte bussarna gick och blev tvungna att gå hela vägen till restaurangen vi bokat bord på (som ligger ganska nära lägenheten) och vi gick nästan två mil igår! Som tur är har jag pigga och raska föräldrar och det var mest jag som gnällde över blåsor på tårna. 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Vilket härligt firande! Och fina bilder på föräldraparet och på dig och mamsen :-)

Snopet att hamna mitt i en parad sådär, inte ens en expert kunde väl förutse det? Men ni grejade det och duktigt traskat må jag säga :-)

Svar: Jag trodde faktiskt inte att de skulle ha pride samtidigt som Euro Pride i Göteborg som jag hade koll på. Kanske åker jag till Köpenhamn när de får World Pride 2021. Det var även Iron man och Christianshavn fyllde 400 år!
Ylva

2018-08-20 @ 10:25:41
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilket trevligt firande det blev för dina föräldrar :)

Svar: Ja, det blev fint! De tyckte att det var en kul stad.
Ylva

2018-08-20 @ 11:11:05
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunillan

Oj, två mil, inte undra på att du fick blåsor !

Fina bilder och trevligt guldfirande !

Svar: Vi hade tänkt promenera i Köpenhamn men kanske inte både dit och hem till lägenheten som det tar tio minuter till med buss. Mycket bra firande!
Ylva

2018-08-20 @ 11:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0