Matveckan

Det var praktiskt för mig att äta ute förra veckan eftersom vi renoverar köket hemma, men så kan jag inte hålla på vare sig för ekonomin eller hälsans skull... 
 
Donutglass på Ljungbydagarna, med toffee och caramel crisp (tror jag det hette). 
 
Gratis churros före kl.19 på Ljungbydagarna. Man fick fem churros med kanel och socker, för de märkte att många inte vet vad det är. 
 
Älgsouvas på Ljungbydagarna. 
 
Tacobab; vildsvinskebab med tacos på Ljungbydagarna.
 
Fläskgyrostallrik på Ljungbydagarna, med den starkaste tzsatsiki jag någonsin ätit, men gott var det! 
 
Pappa åt rökt lax till förrätt på Spiseloppen, Christiania. 
 
Jag åt hjortstek med pommes Anna, morotskräm och plommon på Loppen. 
 
Till efterrätt åt jag apelsinmarinerade jordgubbar med grädde och maränger. 
 
Mammas chokladtryffel.
 
Jag och pappa åt kulglass i Nyhavn.
 
Kalvfilé på Salt e Peber i Köpenhamn.
 
Småplock från falafelvagnen i Älmhult. Jag åt ett par små goda ostpajer. 
 
Det blev ingen bild på plocktallriken på Ljungbydagarnas modeshow, schnitzeln på IKEA i Älmhult och alla frukostar, men de var också goda. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men så mycket god mat och allt såg tilltalande ut! Chokladtryffeln stod det definitivt mitt namn på :D

Svar: Ja, det var en otroligt god chokladtryffel! Nu åter i vardagen och igår började det en massa elever på skolan till råga på allt.
Ylva

2018-08-20 @ 20:27:26
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Oj vad med mat! Precis som Znogge fastnade jag allra mest för mamsens chokladtryffel - såg huuur smarrig ut som helst! :-)

Svar: Jag borde ha tagit tryffeln men blev avskräckt av flädermoussen ovanpå (men den kunde jag ju gett bort). Chokladen var gudomlig!
Ylva

2018-08-21 @ 08:53:27
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunillan

Wow, gud så mycket gott, tur det är lunch strax :)

Svar: Denna vecka äter jag mest fil och mackor. Hoppas du åt en god lunch. :-)
Ylva

2018-08-21 @ 11:13:54
Postat av: Ami

Åh, så mycket gott ni åt! Churros är ju så gott och extra gott att doppa i tjock choklad :)

Svar: Ja, choklad är det bästa! Bra import från Spanien. :-)
Ylva

2018-08-21 @ 11:55:46
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0