Bra dag

Idag hade eleverna som läser musikprofil lunchkonsert. 
 
En tjej har börjat spela harpa, det är häftigt. 
 
Det verkar som att jag har kommit över frityröverdosen från London. Jag råkade beställa lökringar i stället för chicken crisps (fel kupong) och fick dessutom en nugget för mycket. Hoppsan, hejsan!
 
Jag åkte och matade djuren för maken var på julbord. 
 
Sedan var jag på julmarknad i Sunnerborg, Hamneda, nästa by. Där köpte jag vårrullar med kronhjort, för att thailändskorna som sålde var så engagerade. 
 
Maken och jag gick en sväng till Tre torn där de har Ljungby för Musikhjälpen och såg en kille som kunde stå länge på händerna. Det var vadslagning om hur länge, men jag hörde inte resultatet. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Friterat i all ära men efter ett tag så tröttnar man! Men nu verkar du vara på banan igen ;-)

Svar: Jag blir rädd för mig själv, när jag äter oanade mängder frityr, men har kanske en högre tröskel än de flesta... Som tur är tycker jag om vanlig kokt potatis också.
Ylva

2018-12-14 @ 22:18:25
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Ja, det var verkligen en bra dag :-)

Jag fick frityrförbud (ett tag) när dom hade haft ihop mig inuti, men råkade glömma bort det. Gick bra ändå - kroppen var väl beredd, kan tro :-D

Svar: Tur att inte din mage strejkade totalt då! Jag tyckte inte ens om pommes när jag var liten, men sedan lärde jag mig. Det var ju onödigt.
Ylva

2018-12-15 @ 10:11:43
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Trevliga grejer du ger dig ut på.
Ha en fin helg!

Svar: Jag brukar hitta på kul saker att göra. Fortsatt trevlig helg till dig med.
Ylva

2018-12-15 @ 14:44:24
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Pommesar brukar jag undvika och be om att få sallad istället (fast inte alla gånger, det ska erkännas - på vissa ställen vet jag att dom har så vansinnigt goda pommesar, såna som är värda att fuska för :-) )

Men det finns så otroligt mycket annat friterat som är supergott. Räkor, fisk, ost... Tur att min mage grejar det :-)

Svar: Munkar, langos, kyckling, churros... En finsk kompis fick ett utbrott på McDonalds en gång för att de inte fattade vad franskisar är. :-)
Ylva

2018-12-16 @ 10:33:06
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0