Frosserivecka i bilder

I onsdags åkte jag till Köpenhamn och åt på Tivoli. 
 
Äbleskiver med florsocker och sylt. 
 
Milkshake med choklad och chokladcheesecake.
 
Korv med vitlöksdressing och svart bröd. Killen i kiosken sa att det smakar som vanligt bröd, men jag tyckte att det var torrt. 
 
I torsdags åkte jag till London och på kvällen åt jag kycklingpasta med rosécider. 
 
Till efterrätt en guldkon med marshmallow och körsbärssås.
 
På fredagen åt jag en macka med avokado och halloumi.
 
Och på kvällen fish and chips. 
 
På lördagen åt jag vitlöksbröd och äppelcider från Stella, som jag trodde bara gjorde öl. 
 
Jag har hittat en kiwicider som är god. 
 
På Borough market har de ljuvliga munkar och jag köpte en med karamellkräm.
 
På kvällen åt jag lasagne (glömde fotografera trots att den var fin i en gjutjärnsgryta) och cheesecake med honeycomb till efterrätt. 
 
Vi fick upp en bricka med frukost på rummet. Bra vecka, det där, och denna vecka ska jag inte äta ute. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var mycket gott och blandat där precis som det ska vara :D

Svar: Du ser, jag har utmanat mina smaklökar lite med svart bröd. Annars mycket goda saker!
Ylva

2018-12-04 @ 07:36:16
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag visste väl att du skulle frossa dig igenom hela resan - sååå mycket gott! Utom korvbrödet - det såg läbbigt ut.
:-)

Svar: Hehe, ja, mig kan man lita på i frosserisammanhang! Korvbrödet var inte gott, men jag kände att jag nog borde äta något matigt.
Ylva

2018-12-04 @ 09:45:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hanneles bokparadis

lite läskig varmkorv... i England såg jag hamburgare med blodkorv...

Svar: Det lät äckligt! Jag har sett att de bakar bröd med kol i så att det blir svart i Sverige också, konstigt...
Ylva

2018-12-04 @ 10:13:14
URL: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/
Postat av: Anonym

Men så mycket god mat ni åt....fast det där svarta brödet kanske hade gått bort för min del :)

Svar: Jag tror att de hade svart bröd kvar från Halloween på Tivoli, det känns ju inte särskilt juligt... Annars åt jag gott, ja. :-)
Ylva

2018-12-04 @ 10:18:17
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Wow vilken frossarvecka, mums !!

Svar: Jag är mycket nöjd! Nästan allt var väldigt gott.
Ylva

2018-12-04 @ 14:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0