Inspirationsdag

Det är lite fånigt att maken har beställt från cdon och får paket hemskickat, när det ligger en km hemifrån och han är där och hjälper dem med maskinerna ibland. Jag vill att de ska ha en lagerbutik, men det är bara ett lager. 
 
Från Ljungby till Ljungby. 
 
Idag var jag på inpirationsdag om psykisk ohälsa för unga på Ljungby arena. Jag tyckte att det var bra föreläsare; Clara Henry, Hampus Nessvold och Helena Hellström (lokal glädjespridare) men kan hålla med en lärarkollega om detta som han skrev på Facebook: Säsongens publikrekord med kommunens alla tonåringar i arenan och kioskerna är stängda. Tre timmar utan paus, prova det på någon konferens någon gång.
 
Apropå gårdagens inlägg om min pepparkaksoutfit åt jag en matchande kaka; cheesecake med lime och pepparkaksbotten. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Bra och viktigt ämne men utan paus så är det för länge! Där gjorde någon en miss. Självklart borde kiosken också ha varit öppen. Lite sött piggar alltid upp :D

Svar: Jag blev trött i ögonen av allt blängande på killarna som satt bredvid mig och pratade hela tiden. Synd att de inte orkade lyssna på viktiga budskap. Å andra sidan kan jag se mig själv där som tonåring och då hade jag varit mest intresserad av att titta på alla spännande killar från andra klasser... Vilken hormongryta att blanda kommunens alla tonåringar!
Ylva

2018-12-18 @ 21:14:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Ja, hur tänkte dom där? Inte alls, förmodligen...

Cheesecake på pepparkaksbotten lät inte alls botten utan toppen :-)

Svar: Eleverna fick frukt och en Mer, men hade kanske behövt något mer (!). Kakan var väldigt smarrig! :-)
Ylva

2018-12-19 @ 09:32:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Gillar din outfit och kakan ser heller inte dum ut, smaskens!
God Jul önskar Lena från Wales

Svar: När man har en pepparkaksoutfit får man passa på att använda den under den korta säsongen! God jul!
Ylva

2018-12-19 @ 17:55:43
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0