Fira pensionärer

Idag är det fettisdag, internationella pannkaksdagen och tandborstbytardagen, men jag har mest uppmärksammat min underbara kollega som jobbade sin sista dag idag och min pappa som fyller år. 
 
Här är från senaste gången jag hörde kollegan berätta, i maj på en loge i byn Dannäs där hon bor. Hon är en av berättarna på Sagomuseet och jag hoppas att jag kan höra henne någon gång i sommar. Jag kommer att sakna henne väldigt mycket på jobbet; min vän, kollega och extramamma som jag har skrattat så mycket med genom åren och som har hjälpt mig genom depressioner och andra kriser. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Förstår att det kommer att bli tomt utan henne. Vissa kollegor betyder liksom mer än andra.

Svar: Vi kommer att få en ny bra kollega, men det är jobbigt för mig att hon slutar.
Ylva

2018-02-13 @ 20:57:59
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jobbigt när dom bästa kollegorna försvinner från jobbet, men dom finns ju kvar där ute trots allt.

Ha en fin Alla hjärtans dag!

Svar: Ja, hon kommer att få vara kvar med mig på jobbet via mail och sms. Hjärtligt trevlig kväll!
Ylva

2018-02-14 @ 09:57:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så trist att din fina kollega slutar! Men hoppas ni kan hålla kontakten med varandra.
Kram och ha en fin alla hjärtans dag

Svar: Jag ska verkligen försöka behålla kontakten med henne, men vi kommer inte att träffas så ofta eftersom hon inte bor här. Kram!
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0