Alléer och shopping

Igår fick jag veta av en gammal lärarkollega på Facebook att det finns en fin allé i ett område där jag sällan är nu för tiden och då promenerade jag dit. 
 
Det ligger nära det här fula huset som vi bodde i först när jag flyttade hit -99.
 
Jag älskar vägar med träd på båda sidorna! Nu planterar man inte ofta så här längre på grund av hårda vindar.
 
Vi har en fin allé nära oss också, och idag var den spöklik i snöandet.
 
Idag köpte jag konsiga saker i en liten butik med exotiska livsmedel. Popcorn är jag ju van vid, men sedan är det sockerkikärtor, några chilipimpade frön som heter Hejj (kul!) och vanilj på konservburk. 
 
Tyvärr ska vår sportoutlet stänga och jag köpte allt det här för 400 kronor! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Alléer är fina. Vid vår kyrkogård finns en som är fantastiskt vacker.

Grattis till fynden men tråkigt att de ska stänga. Vi hade en outlet i grannhålan men den butiken blev tyvärr inte långlivad.

Svar: På kyrkogårdar har de ofta fina träd! I Skåne finns det många alléer just för vindens skull. Jag gillar sådana där bulliga träd, vad det nu är, som man brukar klippa så det sticker ut som spröt som brukar finnas i skånska alléer.
Ylva

2018-01-20 @ 17:46:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Jag gillar också alléer - fina! Fina fynd också :-) Trist bara att affären upphör...

Ha en braig dag!

Svar: De har inte ens annonserat att de ska stänga så det var ren tur att jag råkade gå dit, eller så kände min fyndnäsa lukten av 70% rabatt. Ha det!
Ylva

2018-01-21 @ 09:32:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales

Förstår din fascination för alléer! Vilken underbar vinterbild.
Roliga grejer du köpte, ibland måste man bara smaka.
Ha en skön söndag!

Svar: När jag bodde på Island ett halvår fick jag trädbrist och började gråta när mamma skickade kort på helt vanliga granar och tallar på Stadsberget hemma i Hedemora! Ha det bra!
Ylva

2018-01-21 @ 11:07:13
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ami

Visst är det fint med alléer. Och vilka fina fynd du gjorde, trist bara att butiken läggs ner!

Svar: Alléer är mysiga att gå/cykla/köra/åka igenom. :-) Ni har säkert fina palmalléer i Torrevieja.
Ylva


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0