Helgätning

I lördags gick jag med väninnan och hennes son på Tapaso i Göteborg. Hon hade 30% rabatt på mat där och det var ju utmärkt för det blir dyrt med tapas annars. 
 
Hela kalaset gick ändå på drygt 900 kr, men då drack vi också. Det var gott, men små portioner som man knappt ville dela på vilket ju är lite grejen.
 
Igår var jag hembjuden till en lärarkollega i Alvesta, i väntan på min buss, och hon hade bakat en fin Mårbackakaka. Egentligen ska det vara Mårbackapelargoner på, men vi fick hallon bredvid i stället. Tur det, med min pelargonskräck... 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Såg gott ut alltihopa! Men jag förstår inte två saker:
1: Pelargonskräck?
2: Dyrt med tapas???
:-)

Svar: Jag tänkte att du skulle reagera på tapas. Det är löjligt dyrt i Sverige! Pelargoner är lite läskiga...
Ylva

2018-01-08 @ 18:00:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Mums så gott!

Svar: Ja, och trevligt att gå ut och äta lite fint ibland.
Ylva

2018-01-09 @ 08:33:14
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Frossarhelger måste man ha ibland :)mums

Svar: När jag är i storstäder gillar jag att dricka olika söta drinkar så det gjorde jag också. :-)
Ylva

2018-01-09 @ 10:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0