Panettone

Jag fick en panettone i julklapp av mamma, som hon släpat hem från Italien för att det var en fin plåtburk som hon vet att jag gillar. 
 
Idag plockade jag fram den och upptäckte att det ingick en liten påse med florsocker och en stor påse med hela kakan i. Man skulle sprinkla sockret över kakan och sedan skaka runt den i påsen. Det gick bra, men sedan skar jag mig i handen när jag skulle skära upp ett par lite mindre bitar åt oss. Denna kaka är ju enorm, och jag tror att maken ska få ta med lite till sina kakmonsterkollegor. God och rolig julklapp!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken kul klapp men ta det försiktigt med kniven när du ska dela med dig!

Svar: Ja, nu har jag lärt mig att hantera den och skurit en rejäl bit till makens kollegor.
Ylva

2018-01-10 @ 21:14:38
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

En sån får vi till jul varje år av vårt säljkontor i Italien. Ingen sådan fin burk dock !

Svar: Du får hinta om att ni vill ha burkar också! :-)
Ylva

2018-01-11 @ 09:24:19
Postat av: Ama de casa

Vilken bautakaka! Googlade och såg att det är sån där torkad frukt inuti, och det är jag inte så förtjust i. Men burken var verkligen jättefin :-)

Svar: Jag har också googlat och fått fram fruktkaka, men det är ingen fyllning i denna och det är bra för jag är inte heller så förtjust i frukt i kakor. Nu ska jag bara hitta på ett användningsområde till den fina burken!
Ylva

2018-01-11 @ 10:04:39
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0