Ö-camping

Inatt campade vi på en ö i Bolmen. 
 
I bild från vänster: tält, båt, man.
 
"Jag sitter på en sten vid en sjö i en skog", som Gyllene tider sjunger. Kvällen var ljuvlig, natten i tältet lite bökig. Vi var för långa för tältet och luftmadrassen för hård. Men på det hela taget gick det bra att tälta för jag slapp det jag mest oroade mig för; mygg och stekande sol. 
 
Vi har åkt runt sjön, eller åtminstone rundat ön Bolmsö, och tältade på en ö som heter Toftö. Fina minnen att plocka fram i vinter.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det låter nästan behagligt men bara nästan ;-)

Svar: Haha! Vi har vant oss vid att hushålla med vatten i stugan så det är lyx med en hel sjö. Men tält, hmmm...
Ylva

2018-07-17 @ 21:32:04
Postat av: Anonym

Så mysigt! Jag kan sakna tältcampingen ibland, men hotellcamping är inte så dumt det heller :-)

Texten blev visst lite fel där, borde väl ha varit:

"Jag sitter på en sten I en sjö i en skog"

:-)

Svar: Hej Amanym! :-) Jag kollade texten och valde att skriva original. Hotellcamping med frukost är det bästa.
Ylva

2018-07-18 @ 10:31:57
Postat av: Ami

Jag gillar inte att tälta, men det här såg jättemysigt ut :)

Svar: Man får komma över tältproblemet. Om man inte har/känner någon som har hus på en ö. :-)
Ylva

2018-07-18 @ 11:22:16
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ooops! Avslöjad, fast jag försökte vara anonym där... :-)

Svar: Hehe! Du avslöjade dig med hotellcamping. :-)
Ylva

2018-07-19 @ 09:39:51
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0