Utflykt till staden

Nu när vi bor i stugan gör jag det till en happening att åka in till stan. 
 
Idag åkte jag in med min danska väninna som är väldigt tacksam att ha med på stan. Hon bor i Köpenhamn, och i Småland på helgerna, och tycker på riktigt att det är kul att handla i lilla Ljungby! Jag presenterade henne för Lilla Hembageriet med framgång och så var vi på Erikshjälpen, Kappahl och Lindex. 
 
Sedan åkte vi båt på Bolmen och hittade en egen strand. 
 
Vi var väl inte först på ön riktigt, det brukar ligga större båtar här så vi hade tur! Nu är vi nöjda efter en fin dag med både småstad, sjö och land. 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

En härligt omväxlande dag alltså :-)

Räkmackan såg supergod ut... Här är räkorna i och för sig goda, men inte lika supergoda som svenska handpillade färska räkor :-)

Svar: Räkmackan var god men nutellacheesecaken fantastisk! :-)
Ylva

2018-07-25 @ 08:46:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Lät som en helt perfekt semesterdag :)

Svar: Ja, jag suger ut allt jag kan av sista veckan.
Ylva

2018-07-25 @ 09:26:23
Postat av: Ami

Härligt med såna dagar :)

Svar: Bra blandning med shopping och bad.
Ylva

2018-07-25 @ 12:04:31
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Znogge

Vilken härlig och bra mix på er dag!

Svar: Vi är mycket nöjda med variationen och hon shoppade dessutom på Guldfynd och Feminette.
Ylva

2018-07-25 @ 20:23:21
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0