Att bo på båt

När vi var på Copenhell fick vi bo på vännens segelbåt som ligger i hamnen precis bredvid festivalen. Mycket praktiskt!
 
Hamnen ligger i ett fult industriområde med ett fulsnyggt groteskt stort kraftverk (det högra schabraket i bakgrunden).
 
Båten är mysig! Här med en gemytlig man som fått fatt i en öl.  
 
Men detta avgrundsgap! Jag vågade inte gå på eller av båten på egen hand utan maken fick ta emot mig och dra. Mycket opraktiskt, så jag vet inte om jag vill vara med om detta flera gånger. Som tur var behövde jag inte gå på toa mitt i natten, den ligger ca femhundra meter bort i en klubblokal...

Kommentarer
Postat av: ★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare och doula ★

Åh låter så mysigt att bo så där i båt :D. Jag har aldrig sovit på någon, eller jo på färga en gång men det räknas ju inte :)

Svar: Det var första gången jag sov på en segelbåt och det var mysigt. Maken hade sett undersidan av en anka som stod på fönstret i taket på morgonen. :-)
Ylva

2018-06-26 @ 08:56:20
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Ama de casa

Det slog mig genast - innan du själv påtalade det - att båtarna där uppe i norr lägger till med näbben mot bryggan. Inte alls lätt att komma av/på båten. Här runt Medelhavet backar dom nästan alltid in båten och sen blir det en (oftast) rejäl landgång att gå iland på. Betydligt enklare!

Förutom när vi seglade i Grekland och den landgångsplanka vi hade var onödigt smal:

https://amadecasa2009.wordpress.com/2009/06/27/pedikyrfiskar/

:-)

Svar: Hu, det var en smal planka! Svårt att backa in en båt! Vi lägger till våra små båtar med sidan längsmed en kaj (som kan vara krånglig at klättra upp på) och sedan får jag stå och hålla den medan maken hämtar bilen med trailern och drar upp den.
Ylva

2018-06-26 @ 10:48:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Så snällt att ni fick bo på båten. Men lite jobbigt just det där om man behöver gå på toa mitt i natten.

Svar: Ja, förutom den detaljen var det fiffigt och mysigt!
Ylva

2018-06-26 @ 11:24:21
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0