Copenhell

I torsdags var vi på hårdrocksfestivalen Copenhell i Köpenhamn och det var rejält hårt vill jag lova!
 
Här försöker vi se tuffa ut...
 
De firar inte så mycket midsommar (Sankt Hans) i Danmark, men istället för majstång kan man alltid pryda sig själv.
 
Maken var på pekhumör.
 
En gammal industrihamn passar bra som festivalområde.
 
Det var en enorm och häftig lokal som de byggt upp barer i.
 
De hade också satt upp ett stort öltält där det var hysteriskt mycket folk som hårdrockade loss till ett coverband.
 
Hårdrock, metall och allt vad det heter är verkligen inte min musiksmak, men Nightwish kan jag lyssna på. Vi såg även Parkway drive, Arch enemy, Avenged sevenfold och Bullet for my Valentine.
 
Det fanns en passande backe att sitta i framför den största scenen. Förutom att vi tyckte att det var för mycket pauser, när det inte spelades någon musik alls, var det en väldigt kul festival med glada och kul människor. Med lite äldre publik blir det bra stämning men lugnt. Många rökte hasch och det är jag inte van vid (utom när jag är på Christiania förstås), men de blir inte aggressiva utan bara flummiga så det stör inte förutom att det luktar illa.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Själv tycker jag att det luktar ganska så gott men det får räcka med doften för min del! Verkar ha varit en häftig festival :D

Svar: Det luktar bättre än vanliga cigg som jag direkt får ont i skallen av om jag står bredvid någon som röker. Det var en jättekul festival men alldeles för hård musik egentligen. Fast live funkar det! Det var bra fart på banden!
Ylva

2018-06-23 @ 22:22:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

WOW!!! Vilket drag! Ja, på vissa bilder i alla fall :-) Tycker ni ser stentuffa ut, och gillade även den snyggt prydde vikingen (fast dom hade tydligen inga horn på sina hjälmar, synd om dom som då fick jobbigare att bära runt på sina bagels... ;-) )

Hårdrock är inte min grej heller. Tur det, eftersom jag har klippt av mig mitt långa hår och således inte kan headbanga så bra nuförtiden :-D

Svar: Det lite lustiga med hårdrockare är att de inte applåderar så mycket efter låtarna, utan då far alla händer upp i luften och gör djävulstecken. :-) Och en del headbangade, ja. Jag funderade på att ta med vår rastamössa med flätor, men det är ju mer reggae.
Ylva

2018-06-24 @ 10:03:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Kan tänka mig att det var fullt ös :)

Svar: Ja, och danskarna är ju mer avslappnade än vi svenskar och det var väldigt kul!
Ylva

2018-06-24 @ 12:12:20
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Martin

När jag såg vargen på väggen tänkte jag först på ett skivomslag från den danska supergruppen "The Savage Rose".

Svar: De har jag inte hört, ska kolla upp! Jag heter Ylva, som betyder varghona, och ville ha en t-shirt med sånt tryck men hittade ingen.
Ylva

2018-06-25 @ 11:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0