Gula kakelugnar

Vi har en gammal gul kakelugn i stugan och jag hade inte sett det någon annanstans. Förrän jag var på Vårrundan på Kinnekulle för några veckor sedan och såg en som är väldigt lik vår på Kollängens tingshus.
 
Det är lite olika nyanser på bilderna, men i verkligheten är de ännu mer lika, lustigt!
 
För tillfället är det inte läge att elda i kakelugn. Maken skickade den här somriga bilden på nya stolar som han köpt på Jysk + en mögelfri kudde. Han sover bättre i stugan nu i värmen och bor där så ofta han kan, men jag som går upp 2,5 timme senare bor i stan så att jag kan cykla till jobbet.

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Mysigt med kakelugn :-) Tror aldrig att jag har sett en gul dock... Utom nu på dina bilder då :-)

Du har säkert berättat, men jag har något av ett teflonminne så jag frågar ändå: Hur långt är det mellan stan och stugan? Inte cykelavstånd låter det som...

Svar: Visst är det speciellt med gula kakelugnar! Nu har vi 17 km till stugan och det är för långt att cykla på morgonen. Det blir inte så ofta över huvud taget för det är roligare att cykla hem pga alla backar.
Ylva

2018-06-08 @ 10:10:18
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: znogge

Vilka vackra kakelugnar och extra härligt är det när man kan elda i dem. Om inte så pryder de sin plats ändå!

Svar: Vår funkar fint att elda i. Innan vi hade värmeväxlare var den en viktig värmekälla, nu myseldar vi mest.
Ylva

2018-06-08 @ 21:47:10
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Förstår dig fullkomligt. Att cykla överhuvudtaget på mornarna går bort. Jag hade väl en dryg mil till jobbet och Anders skjutsade mig och cykeln dit, sen cyklade jag hem efter jobbet (fast det hände att jag tog cykeln på pendeltåget... ;-) ).
Sen upptäckte jag att det fanns moped, och då tog jag mig både fram och tillbaks för "egen" maskin :-)

Svar: Bra att du kunde cykla hem i alla fall :-) Nu pratar vi ju inte särskilt tidiga morgnar när det gäller mig, som börjar jobba kl.10, men i alla fall.
Ylva

2018-06-09 @ 09:30:40
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0