Nationaldagen

Vi sov i stugan inatt vilket är väldigt skönt, för vi har luftkonditionering där men inte hemma.
 
När jag skulle ta en promenad idag ville hönsen följa med.
 
...och när jag kom tillbaka stökade de runt vid växthuset där de inte får vara.
 
Gammeltackan gillar att ligga och vila mot en sten.
 
Småfåren var i vägen på stigen när jag skulle gå och bada, men de reste sig och följde efter mig till dammen. Jag har legat på bryggan och i hängmattan nästan hela dagen och idag gick det att vara i solen. Innan har det faktiskt varit för varmt så att jag letat efter skugga, särskilt i helgen när jag var i Göteborg.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Bryggan och hängmattan lät väldigt behagligt! Här var det nog åtta grader svalare vilket gjorde stor skillnad. Nästan så att vinden kändes vass...

Svar: Jag vet inte hur jag ska kunna vänja mig tillbaka till normal svensk (Ljungbysk) sommar som säkert kommer lagom till skolavslutningen!
Ylva

2018-06-07 @ 06:30:08
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Mysigt med promenadsällskap av både höns och får :-)
Haha! Ser allt hönsen där i rabatten. Du får sätta upp en förbudsskylt! Hur ska dom annars kunna veta att dom inte får vara där? ;-)

Svar: De vet att de inte får! Vi märker att de smyger in tyst i trädgården... Jag ska sätta upp skyltar så kanske fåren fattar åtminstone.
Ylva

2018-06-07 @ 10:06:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: emma

vilket fint litet lusthus :)

Svar: Ja, visst är det sött! Det är fint att kunna sitta nästan ute och äta när det är för kallt, regnigt eller myggigt.
Ylva

2018-06-07 @ 16:54:41
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0