Om stationer

När jag åkte till Göteborg blev jag förvirrad redan på vår busstation i Ljungby.
 
Jag letade efter bussen till Halmstad och sällan har jag sett en mer ologisk bokstavsordning!
 
I Halmstad är jag inte så imponerad över deras nya resecentrum. De försöker bygga ihop busstationen med tåget, vilket är bra, men även om man ska till det spår som ligger närmast bakom staketet måste man gå hela vägen över bron, längs med perrongen och tillbaka över spåren. De borde göra som i t ex Alvesta och ha en nedgång vid varje spår.
 
Nästa Trekanten!

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Det var verkligen en ologisk bokstavsordning där! Nästan lika kryptisk som den som finns bland hyllorna på ett bibliotek... ;-) :-D

Svar: Nä, du. Det svenska SAB (svenska allmänna bibliotek) är bra mycket mer logiskt än det internationella Dewey, enligt mig som inte lär mig sifferkombinationer i brådrasket. Tyvärr håller Sverige på att gå över till Dewey.
Ylva

2018-06-09 @ 09:26:59
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Det var verkligen en märklig och ologisk busskarta! Undrar hur de som gjorde den tänkte. Gissar att man behöver vara i tid så man hinner lokalisera rätt buss där...

Svar: Man får vara i god tid... Det tar fem minuter att cykla dit och tio om man går fort så jag vet åtminstone hur lång tid jag har.
Ylva

2018-06-09 @ 09:40:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Gillar din irrfärdesberättelser!
Förstår ditt bry på busstationen. Var den personen verkligen nykter som satte ihop detta? Där hade även jag med bra lokalsinne snurrat till det.
Ha det bra!

Svar: Ja, du ser ju! Även de som normalt sett har lite koll blir förvirrade... Jag trodde inte att jag skulle gå vilse på vår lilla station. En gång när jag skulle möta en kompis som reste hit från Stockholm fick hon ringa och säga var hon var!
Ylva

2018-06-09 @ 10:46:39
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: emma

ja vissa stationer kan verkligen vara knepiga!

Svar: De gör det inte lätt för turister!
Ylva

2018-06-09 @ 14:16:24
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0