Nu räcker det!

Min födelsemånad började bra, men sedan har det gått utför. Jag fick just veta att jag ska betala tillbaka 3200 i skatt! Hur kan de räkna så fel? Tänk om man inte har de pengarna?
 
Det blev ännu en chock när jag kom mig för att beställa nya glasögon. De jag har köpte jag tydligen -99 och de är så fula så att jag inte vill ha dem utanför huset. De nya bågarna kostar bara 500 men med specialtunna glas, som jag vill ha så att de inte blir så tjocka och tunga, blir det nästan 6000 kronor! Och inte vet jag hur länge jag kan ha dem innan ögonen blir sämre. Nu har jag linser dygnet runt, men de nya glasögonen får jag ju lov att använda lite grand. 
 
Och så fick jag punktering! Nu vill jag ha lite flyt, tack! 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Sura pengar var summa på sitt sätt.Nu är det dags för flyt som sagt!

Svar: Japp, jag har inte råd med flera bakslag just nu.
Ylva

2018-03-14 @ 06:17:46
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Malin

Håller tummarna för att det vänder nu!

Svar: Tack, jag tror att det blir bättre nu. Till exempel blir det kul med påsk!
Ylva

2018-03-14 @ 08:38:13
URL: http://kanjagsmaka.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Här är det också dags för nya glasögon snart tror jag... Men det får nog vänta ett tag ändå - jobbigt ju!
Hoppas du får en bättre andrahalva på din födelsedagsmånad :-)

Svar: Jag är så van vid linser och tycker att de flesta glasögon blir fula på mig. :-( Tack, det blir bra, jag har en Finlandsbåt och en påsk att se fram emot. :-)
Ylva

2018-03-14 @ 12:30:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

brillor är dyrt, jag passade på när synoptik hade 50% på valfritt glas, det har dom nu igen, men du kanske redan beställt !

Hoppas oturen vänder nu !

Svar: För sent. Jag beställde på Synsam där de har halva priset på bågarna, men det är ju glasen som är dyra. Tack, jag tror att resten av månaden blir bra.
Ylva

2018-03-15 @ 13:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0