Cykeltur

Idag är det grått och trist, men jag tog ändå en cykeltur för att komma ut lite. 
 
Jag tittade på nybyggda Kalmar innovation centre som förvirrande nog är ett Ljungbyföretag. 
 
De har byggt en enorm ramp där de ska testköra truckar. 
 
Jag har ingen aning om vad det här är. En modern variant av Lars Vilks Nimis? 
 
Nämen, där är ju glasskiosken som står på torget på sommaren! 
 
Sedan var jag och åt chicken nuggets  med strips och hjortronshake på Max, handlade lite på Citygross och Dollarstore, till exempel ett ljus som luktar "god efterrätt". 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Onekligen en smula grått men en cykeltur är sällan fel!

Svar: Cykla och promenera är ungefär vad jag gör i motionsväg.
Ylva

2018-11-17 @ 18:55:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Förvirrande namnsättning där... :-)
Det där doftljuset verkar vådligt - blir man inte sugen på nåt sött och gott så snart man tänder det?

Svar: Just idag går det bra, för jag är färdigfikad.
Ylva

2018-11-18 @ 09:46:20
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Ja, lite grått var det allt! Men då kan ju ett härligt doftljus pigga upp :)

Svar: Ja, nu sitter jag här och njuter av doftljusdoften. Hjortronshejken var också uppiggande. :-)
Ylva

2018-11-18 @ 11:05:59
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Lena i Wales

Har varit ute och tagit en promenad i regnet i Marbella idag. Väl hemma kom störtskurarna, nu skiner solen. Köpte faktiskt också ett doftljus,ett grönt med äppledoft.
Ha en skön söndag!

Svar: Man känner sig extra duktig när man promenerat i regn. Äppeldoft är gott och friskt! Ha en bra vecka!
Ylva

2018-11-18 @ 14:47:53
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Martin

Skillnaden mellan statyn / ställningen på bild och Nimis är att ställningen förmodligen har bygglov och är byggd på privat mark, medan Nimis är byggt i ett naturreservat.

Svar: Och att det troligen är omöjligt att bränna ned det här stålmonumentet på truckarnas övningsområde.
Ylva

2018-11-27 @ 09:25:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0