Förlovningsdag

Idag är det fjorton år sedan vi förlovade oss i Madrid. Eftersom jag inte påmint maken visste jag att han skulle glömma det och det gör inget. 
 
Jag gick med väninnan på Lilla Hembageriet och bjöd mig själv på kycklingsallad, äppelmust och en kaka med choklad och apelsin. 
 
Jag hittade ett gulligt pynt mitt i en gräsmatta, det kanske också är någon som firar något? 
 
Apropå förra inlägget om att pilla på statyer hittade jag en bild från 2010 på statypetarväninnan när hon petade en björn i rumpan i Växjö.
 
En bild på mig och min sinnessjuka drink med dill och vit choklad och väninnans drink med mango och isländsk skyr (variant på indisk lassi). Skål!

Kommentarer
Postat av: znogge

Grattis till er båda även om inte maken kom ihåg.


Svar: Tack! Jag har köpt rosor till oss och ska nog se till att bli utbjuden på middag nästa stora dag som kommer snart.
Ylva

2018-10-18 @ 21:01:16
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Angelica Wåhlin

Grattis till er!

Svar: Tack! Vi hade varit ihop i tretton år när vi förlovade oss och det var en stor grej för mig då, men nu har vi så många andra dagar att fira.
Ylva

2018-10-19 @ 09:38:44
URL: http://angelicawahlin.se/
Postat av: Ama de casa

Anders är smart och har satt in vissa dagar i kalendern med en "förpåminnelse" nån dag innan. Så han glömmer inte... Å andra sidan påminner jag honom innan förpåminnelsen hinner göra det, vill ju liksom inte missa en chans att fira ;-)

GRATTIS till er båda! :-D

Svar: Jag påminner om det är viktiga dagar. Som vår "träffadesdag" som kommer snart. Tack!
Ylva

2018-10-19 @ 10:41:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Haha, ja blir man inte firad så får man sköta det själv och det gjorde du ju riktigt bra :)
Grattis till er!

Svar: Tack! Nu när vi är gifta känns inte förlovningsdagen så viktig längre, men det är klart att den ska firas! :-)
Ylva

2018-10-19 @ 13:59:12
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Vår förlovningsdag och blev-ihop-dag infaller på samma datum, så den blir ju extra viktig. Klantigt av mig egentligen, nu har jag lärt mig att sprida på gracerna så man inte missar ett tillfälle att fira ;-)

Svar: Precis! Sedan tänker man ju inte att det ska krascha, men om det gör det är det synd om man förstör sin födelsedag eller någon annan dag man vill ha kvar. En kompis förlovade sig på sin 18-årsdag. Och en annan kompis blev dumpad på midsommarafton, det är ju för grymt!
Ylva

2018-10-20 @ 10:02:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0