Nummer och himmel

Inatt när jag inte kunde sova grubblade jag över gamla telefonnummer som jag ännu minns. Jag kunde mängder av femsiffriga nummer trots att jag sällan ringde någon när jag var ung. Jag frågade en gammal granne/vän till familjen på Facebook idag om det var de som hade 12984 och det var det! Vilka sjuka saker som tar plats i ens hjärna! 
 
Det här är helt fel färger, men det var en vacker himmel häromkvällen. 
 
När det väl slutade regna idag kämpade solen bakom molnen. 
 
Kolla, ett ufo!
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag minns också gamla telefonnummer. De har liksom bara fastnat!

Häftig bild med en kulspegling!


Svar: Nu har jag inget sifferminne alls. Det är nästan bara mitt eget mobilnummer som sitter fast. Lite tråkigt ändå att sådana där minnen blivit överflödiga. Jag kan ännu hela personnumret på en kille som nog inte ens vet att jag var kär i honom när jag gick i sjuan...
Ylva

2018-10-02 @ 21:29:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Visst är det en massa onödigt krafs som finns där i skallen. Jag minns också gamla telefonnummer. När jag var riktigt liten (nånstans mellan 3 - 6 år) så hade vi tresiffriga telefonnummer i lilla Byske (som hade eget riktnummer). Innan vi flyttade därifrån när jag började skolan så satte dom 10 framför alla telefonnummer. Jodå. Byske växte på den tiden :-D

Vilket scoop med UFO-t! :-D

Svar: Vad kul att ni hade bara tre siffror! Jag minns inte vad vi hade för nummer på Island men postnumret är 780. Visst var det coolt med ufot! :-)
Ylva

2018-10-03 @ 09:27:13
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Paula

Hej o tack för kommentaren hos mig. Vet du, som gammal bankkassörska kom ju jag ihåg mina kunders kontonummer utantill, ack så hemskt att använda hjärnceller till så oviktiga saker. Dessbättre är alla de minnena raderade, liksom även minnet av mitt eget kontonummer och nästan också telefonnumret. Ufot såg spännande ut, inga gröna gubbar som klev ut?

Svar: Oj, vilken massa känsliga uppgifter du har gått runt och haft i huvudet utan att få berätta för andra! Jag blir imponerad när min man kan artikelnummer på skruvar och grejor de beställer till jobbet. Visst var det spännande med ufot! Det landade precis bakom vårt hus men ännu har jag inte träffat på någon...
Ylva

2018-10-04 @ 18:49:13
URL: http://paulaz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0