Om främlingsfientlighet

På måndag kommer Jimmie Åkesson till Ljungby och talar på ett torg. Det tycker jag är obehagligt, för jag vet att han är smart och bara kommer att säga bra saker. Säkert kommer han att locka människor att rösta på SD, trots att det är ett främlingsfientligt parti. 
 
Den här bilden tog jag när jag var ute på cykeltur, för att solen bröt igenom molnen på ett fint sätt. Precis här har det legat en gammal skola som skulle bli asylboende och som brändes ned för ett par år sedan. Det var en period när flera boenden på kort tid brann och de fick aldrig fast någon för det. Jag är orolig inför valet och hur det ska bli och hoppas verkligen att det inte blir så många som röstar på SD som prognoserna säger. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tyvärr tror jag att det blir så. SD kommer att göra ett kanonval även om ingen erkänner att de röstar på dem. Det finns en problematik kring invandringen och den måste man göra talbar. Annars kommer SD att vinna ännu mer terräng. Tyvärr men jag befarar att de kommer att bli riktigt stora...

Svar: Du har rätt tyvärr, men ingen kan längre säga att vi håller tyst om invandringen som de hävdade vid förra valet. I till exempel Kånna där skolan låg röstar många på SD och jag kan förstå att de blir trötta på alla inbrott som görs av ickesvenskar. Sorgligt!
Ylva

2018-09-02 @ 01:09:22
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Visst är det oroande... Håller också tummarna för att prognoserna visar fel.

Svar: Tyvärr är det ju högervindar i hela Europa nu.
Ylva

2018-09-02 @ 09:05:11
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunillan

Jag skall erkänna att jag inte är väldigt påläst vad gäller siffror för vad dom vill använda våra skattepengar till i detaljer, bara det man hör om i stort.
Det som skrämmer när man läser SD kommenterer är att trots att dom står på listor så vet dom inte vad det är för frågor dom är med och driver...

Svar: Jag är inte heller påläst, men det jag hört så klagar de mest men har inga lösningar. Det är otäckt att det blivit så pass accepterat att rösta på SD. Jag har några vänner på FB som gör det och ändå har jag rensat bort dem med för tråkiga värderingar.
Ylva

2018-09-03 @ 12:38:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0