Al Pitcher

Igår var jag på lunchkonsert med mupparna, de som läser musikprofil. 
 
Jag saknar esteterna, men vi har några duktiga musikanter fortfarande.
 
På kvällen åkte jag med några vänner till Växjö där vi gick på Sit & go och jag åt planka med fläskfilé.
 
Vi var på standup på Palladium. Jag hade inte hört Isak Jansson och Julia Roos innan, men Al Pitcher känner jag till. Han är jätterolig, men vi tycker inte att han behöver prata så mycket med publiken. I så fall handuppräckning för dem som vill, jag gillar inte att han ger sig på folk och härmar dem. Han kommenterade på min instagram "tack for coming to the show". Kul! 
 
Maken är i Tyskland och går på Hannovermässan så jag är djurvakt. Här var kycklingarna sex veckor gamla och ser ut som små fasaner eller något. Jag fick ett kryptiskt sms från maken: snappa berget hittills det går bra nu. Så de verkar ha det kul. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Hoppas du begrep vad han menade för jag fattade nada ;-)

Så stora de har blivit! Planka åt jag i tisdags och det var så gott!

Svar: Helt obegripligt! Men med hjälp av medföljande bild förstod jag att de byggde berg av snapsflaskor...
Ylva

2019-04-05 @ 06:47:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Oj vad stora dom har blivit! Kommer dom att bli som strutsar månntro? Nej, det blir dom nog inte. För kort hals och för korta ben ;-)
Planka är så himla gott! Vi har haft en tradition att alltid äta det dan före julafton. Fast plankorna fick inte följa med i flytten så nuförtiden blir det planka utan planka. Går bra det med :-D

Svar: Strutsar vore kul! Vi har ett gäng egentillverkade plankor men använder dem sällan. Jag äter gärna planka ute, särskilt på ställen som kan göra köttet blodigt (fast inte fläsk då).
Ylva

2019-04-05 @ 10:49:01
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0